Pages

21 Mayıs 2012 Pazartesi

ZEYTİNLİ MUFFIN


Bugüne kadar cupcake ya da muffini hep tatlı olarak yapmıştım. Bir gün neden bir de tuzlu türünde denemiyorum dedim veeee, sonuç bence mükemmel oldu. Muffin yapmak poğaça yapmaktan hem daha kolay hem de görüntü olarak hoş geliyor bana. Siz de deneyince yanılmadığımı göreceksiniz.... Brunch, kahvaltı ya da 5 çayı misafirleriniz için kolayca deneyebileceğiniz bir tarif :)


Malzemeler 


2 Su Bardağı Un
1 Su Bardağı Süt
1 Yumurta
1 Küçük Kase Rendelenmiş Kaşar Peyniri
4 Yemek Kaşığı Zeytin Yağı
3 Yemek Kaşığı Dilim Siyah Zeytin
1 Yemek Kaşığı Kekik
1 Paket Kabartma Tozu ( Malum Dr. Oetkar ise benim tercihim 2 paket )

1 Tutam Karabiber
1 Tutam Tuz


Unu ve kabartma tozunu birlikte eliyoruz. Tuz ile karabiberi de ilave ederek karıştırıyoruz. Karışımın ortasına süt, yumurta, zeytinyağı, peynir, zeytin ve kekiği de ilave ederek tüm malzemeleri harmanlıyoruz. Karışımı kaşık yardımı ile silikon muffin kalıplarına ( üstlerinde 1 parmak boşluk kalacak şekilde ) eşit olarak dağıtıyoruz. Önceden ısıtılmış fırında 180 C'de yaklaşık 20' pişiriyoruz. Her zamanki formül ile yani kürdanı batırarak kontrol ediyoruz. Kürdan kuru ise fırını kapatma zamanımız gelmiş demektir. Afiyet olsunnnnnn :)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder