Pages

21 Ocak 2012 Cumartesi

ELMALI - MUHALLEBİLİ KEK


Soğuk havanın ve karın uzun zamandır hayatımızı olumsuz etkilemesi sebebiyle eve kapanıp kaldığımız bu günlerde ne yapılır tabiii ki yeni tarifler denenir ve sıcacık evimizde yenilir :) Gerçi bu hareketsiz hayata bir de kalori yüklemesi yapmak hayli tehlikeli bir durum ama film izlemek, sıcak şeyler içmek ve yemeeeeekkkkk, bundan daha mutlu eden ne olur insanı :)

Bugün yine kar yağarken yaptığım bir kek tarifini beğenilerinize sunuyorum. Arkadaşım Şahender verdi tarifi yapayım diye, kendisi yapmamış aslında ama hoşuna gitmiş. Ben de deneyim dedim. Veeeee sonuç, tam 8 kişi yedi ve çooook beğendi. İşte tarifimiz :)

Malzemeler
Kek için 
2 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1/2 su bardağı sıvıyağ
1/2 su bardağı süt 
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
6 adet sert elma ( yeşil kullandım ben ) 

Muhallebi için
1 yumurta
2 su bardağı süt
2 yemek kaşığı un
1 çay bardağı toz şeker
1 paket vanilya

Elmaların kabuklarını soyuyoruz ve içlerini oyuyoruz. Kekin tüm malzemelerini bir arada çırptım ben, sırasıyla da çırpabilirsiniz. Kek hamurumuzu kelepçeli kek kalıbına döküyoruz ve elmaları hamurun içine yerleştiriyoruz. Önceden ısıtılmış 180 C fırında yaklaşık 40' pişiriyoruz.

                                                                 
Diğer yandan muhallebimizi pişiriyoruz ve pişen keki fırından çıkartıp, elmaların içini muhallebi ile dolduruyoruz. Ben üstlerini tarçınla ve cevizle süsledim. Siz de istediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz.



Biraz soğuduktan sonra, çay saatinde hem görüntü hem de lezzet açısından misafirlerinize ikram edebileceğiniz güzel bir kek oldu sanırım. Bizim misafrlerimiz çok beğendi :)
Afiyet olsun :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder