Pages

6 Ocak 2012 Cuma

YILBAŞI PİLAVI


Efendim, yılbaşı geçti bu ne tarifi böyle dediğinizi duyar gibiyim ama naapayım, yılbaşı günü yaptım bu pilavı. Gerçi yıllardır yaparım hem de istek üzerine yaparım :) pek meşhurdur pilavım ayıptır söylemesi.... Ne yazık ki fotoğrafı yoktu daha önce, ben de de bir huy var ki, fotoğrafsız tarif koyamıyorum ne yapayım???? Bu arada yılbaşından beri de faranjit hayatımı kaydırmış durumda, ancak güç bulabildim ve işte buradayım :)
Neyse lafı uzatmadan ben ve bir an evvel tarife geçeyim en iyisi :)


Malzemeler:
3 su bardağı baldo pirinç
3 su bardağı sıcak tavuk suyu
1 paket tavuk ciğeri 
1 orta boy soğan
250 gr kestane (pişmiş)
2 kahve fincanı çiği badem
1 kahve fincanı dolmalık fıstık
1 kahve fincaı kuşüzümü
3 tatlık kaşığı toz şeker
1/2 çay kaşığı karabiber
1/2 çay kaşığı tarçın
1 çorba kaşığı kadar dereotu
Tuz


Pirinci en az 2 saat önceden ıslatın. Pilavı ben çelik tencerede yapıyorum ve 1'e 1 sıcak su ekliyorum. Canım anneciğim pilavın üstadır ve pilav konusunda her bilgiyi ondan öğrendim. Yanılma payı asla olmaz :) Diğer taraftan da ciğeri küçük küçük küp şeklinde doğrayın ve az yağda tavada pişirin.
Dolmalık fıstığı ve soyulmuş çiğ bademi tereyağı ve fındık yağı karışımında kavurun. Daha sonra yemeklik doğranmış soğanı ekleyin ve pembeleşinceye kadar karıştırın. Yıkamış olduğunuz pirinci ekleyin ve yaklaşık 5 dk kavurun. Kestane, dereotu, kuş üzümü, şeker, karabiber ve tarçını ekleyin. Karıştırmaya devam edin. En son ciğeri koyarak karıştırın. tavuk suyunuzu ekleyin. Tuz ilave edin ve tencerenin ağzını kapayın. Tüm bunları yaparken tencereniz ocağın en büyük gözünde ve altı tamamen açık olsun. Buharı çıktıktan sonra altını en kısık ateşe getirin ve tam 15 dk sonra kapatın. Kapağını bir süre açmayın ki dinlensin pirinç.

Püf Noktası : 1'e 1 su ilavesi ve buhar çıktıktan 15 dk sonra ateşin kapatılması formülünü her pilav için uygulayabilirsiniz. Ayrıca anneciğimin ipucu da pirinci çok yıkayarak nişastasını mümkün olduğu kadar akıtmak yolundadır ki pilavınız tane tane olsun :)   Afiyetler olsun :)

2 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Kıvanç, her sene olduğu gibi bu sene de pilavın süperdi..Ellerine sağlıkkk..

    YanıtlaSil