Pages

12 Aralık 2011 Pazartesi

ÇİKOLATALI TOPLAR

Ofisteki arkadaşlarıma sürpriz olarak hazırladığım çikolatalı topların tarifini
 canım arkadaşım Seçilden aldım. Evde az malzeme ile hazırlanabilecek kolay bir tarif.
Malum truffle modası var bu günlerde ,
bizim de trendlerden uzak bir mutfağımız olmasın değil mi ? :)



1 paket bittter çikolatalı pudingi ölçüsünden biraz daha az süt ile pişirin. ( Arkadaşım portakallı çikolatalı kullanmış, ama ben portakaldan haz etmedeğimden kullanmadım) Soğuyunca pudingi buzdolabına koydum 1-2 saat kadar. Bu arada 1,5 paket çifte kavrulmuş pötibör bisküvüyi robotla un haline getirin. 50 gr margarini eritin (ben margarine karşıyım, zaten çikolata toplarını yerken farkettim ki midem yandı )
bu sebepten dolayı önerim tereyağı kullanmanız olacak.
Eveeett, nerede kalmıştık.... eriyen yağ ile bisküvileri karıştırıyoruz iyice. Dolaptan çıkardığımız puding ile bisküvi karışımını iyice harmanlıyoruz. Ben biraz da Dr'un rom aramosından ekledim :) ( gerçeği daha iyi olabilir tabii ) Şimdi sıra ceviz büyüklüğünde toplar yapmaya geldi. Yaptığım topları ben evde ne malzeme varsa onlarla süsledim. Hindistan cevizi, kakao, beyaz ve kahvernegi süsleme şekeri kullandım. Fıstık ya da badem kırıntıları da güzel olabilir. Hazırlamış olduğunuz çikolata toplarını mümkün olabildiğince dolapta tutmanızı ve ondan sonra servis etmenizi tavsiye ederim. Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder