Pages

24 Aralık 2011 Cumartesi

MERENGLİ ELMALI TATLI

Uzun zamandır tarif ekleyemediğim için "hadi artık yeni tarif!!!!"
diyen takipçilerime öncelikile çok ama çok teşekkürler ediyorum :) 

Özellikle de bu hafta evimize misafir olarak gelen sevgili kuzenim Pelin Abla bu tatlıyı çok beğenerek benden tarifini istemişti. Ben de bloguma ekleyeceğim dedim ama nerede!, 1 hafta geçti ama vakit bulamadım. Şimdi geç de olsa ekleyeyim de olayı tatlıya bağlayalım dedim :):) Bundan sonra daha sık tarif ekleyeceğim söz veriyorum :)


Efendim tatlımın tarifi sevgil kuzenim Tuğba Ablaya ait aslında.
Ben de çok sık ve çok zevkle yapıyorum bu tatlıyı. Umarım siz de beğenirsiniz.


Aslında orijinal tarifte ayva kullanılıyor ama ben bu hafta tatlıyı yaparken evde elma vardı onu kullandım. Meyve seçimini size bırakıyorum. Seçmiş olduğunuz 1 kg meyveyi incecik dilimleyerek ya da rendeleyerek 3 kahve fincanı toz şekerle pişiriyorusunuz. Diğer taraftan 2 paket vanilyalı pudingi 1 kg süt ve 4 yumurta sarısı ile pişiriyorsunuz. Borcama yaymış olduğunuz pişmiş meyvenin üzerine pudingi döküyorsunuz. 4 yumurtanın akı ile 7 çorba kaşığı toz şekeri mixer ile çırparak krema kıvana getirip pudingin üstüne döküyor ve önceden ısıtmış olduğunuz fırında üstü beze kıvamına gelene kadar pişiriyorsunuz. Soğuyunca da doğru buzdolabına.  İşte bu kadar basit ve bir o kadar da hafif bir tatlı. Afiyet şeker olsun :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder