Pages

5 Şubat 2012 Pazar

ELMALI TART

Sürekli elmalı tarifler verdiğimin farkındayım ama elma bu yani ne yapayım? Her tatlının içine öyle bir yakışıyor ki :) Elma ya da nasıl diyelim eski Türkçe ile "alma" vitamin deposu, kolesterol düşürücü....İtiraf ediyorum, bir de şöyle bir şey var ki söylemeden geçemeyeceğim, portakaldan hiç haz etmediğim için genelde elmalı tariflere kayıyorum sanırım. Ama armut ve ayva gibi diğer kış meyveleriyle ilgili de tarif deneyecek ve güzel olurlarsa mutlaka sizlerle paylaşacağım.




Elmalı tartı ilk kez denedim aslına bakarsanız, yemeyi her zaman çok sevmişimdir ama yapmaya hiç kalkışmamıştım.Yaptığım her tarifi en az 5-6 kişinin beğenisine sunuyorum ve aldığım eleştiriler olumlu ise sizlerle paylaşıyorum. Bu tart da yiyen kişilerin " annemin yaptığı gibi" "eski günler gibi" yorumlarını alan bir tarif oldu.


Malzemeler 
250 gr margarin (yarısı erimiş, yarısı oda sıcaklığında)
1/2 su bardağı pudra şeker
1 yumurta ve 1 yumurtanın sarısı
2,5 su bardağına yakın un
1 paket kabartma tozu
1 kg elma
2 çorba kaşığı toz şeker
1 çorba kaşığı tere yağı
tarçın

Un, pudra şekeri ve kabartma tozunu karıştırıyoruz. Ortasını açıp yağımızı ekliyoruz ve karıştırıyoruz. Yumurtaları ilave ettikten sonra yoğurarak hamurumuzu yapıyoruz. Hamurumuzdan 1 elma büyüklüğündeki parçayı ayırıyor ve biraz daha un ilave ederek katı bir hamur haline getiriyor ve buzluğa koyuyoruz. (Bu da ne şimdi diyecek olursanız ...Üst süsleme için kullanacağız. ) Kalan hamuru yağlanmış kelepçeli tart kalıbımıza yayıyoruz. 

Diğer tarafta ise arzu ettiğiniz şekilde doğradığınız kabukları soyulmuş elmaları ( ben ince ince kare dilimlerim mesela, annem rendeler, bazıları da küp küp doğrar ) toz şekerle beraber kendi suyunda pişiriyoruz. Ateşten alınca tere yağını ve bir tutam tarçını ilave ederek tart hamurumuzun üstüne yayıyoruz. 

Buzluktaki hamuru ise rendenin iri tarafıyla tartın üstüne rendeleyerek ve hafif toz şeker serpiyoruz. Tartımızı önceden ısıtlmış 180 C fırında yaklaşık 40' pişiriyoruz. 

Tartımızı ister ılık bir şekilde yanında kaymaklı dondurma ile , isterseniz de soğuk olarak servis edebilirsiniz. Ben bu tartı - 10 derece olan bir günde yaptığım için dondurmayla sunamadım. Ama öyle de muhteşem olacağına eminim. Afiyet olsun :)

1 yorum:

  1. Kıvanç hanım,
    Biz bu tart'ı tatmamıştık sanırım.. :)
    Çok güzel görünüyor..
    Elinize sağlık.

    YanıtlaSil