Pages

21 Ekim 2011 Cuma

DOĞUM GÜNÜ PASTASI - 2

Ecoş hanımın istekleri bitmez demiştim, bu pasta da arkadaşları ile evde ayrıca kutlayacağı doğumgünü için yapıldı tarafımca. Ama bana sorarsanız, evde şeker hamuru yapmak akıl karı değil, hazır hamur bulmanızı tavsiye ederim. Ama deneyeceğim derseniz de kendi düşen ağlamaz. Yine de, Ece’nin pastayı görünce yüzünde oluşan mutluluğa değdi doğrusu.


Pasta : 2 katlı hazır kakaolu keki sütle ıslatın. Dr’un kakaolu pasta kremasından yapın, damla çikolata, fıstık ya da fındık ve muzla beraber orta katına yayın.
Şeker Hamuru : 1 büyük paket marshmallow şekeri cam bir kaseye boşaltın. Bennmari usulüyle, tencereye biraz su koyrak ve cam kaseyi üzerine oturtarak, orta ateşte ara sıra karıştırarak marshmallow şekerleri eritin. Püf noktası! şekerlerin çok fazla erimemesi gerekiyor ve aman dikkat sakın içlerine sıcak su kaçırmayın. Eriyen şekerlere 4-5 yemek kaşığı  su, bir çay kaşığının ucu ile tuz ve 250-300  gr pudra şekerini ekleyerek karıştırın. Büyük bir plastik kaseye bolca pudra şekeri dökün. Eriyen şekerleri kaseye alın ve yoğurmaya başlayın. Aman dikkat ! eliniz yanmasın! En az 250 gr pudra şekeri daha ekleyerek hamuru iyice yoğurun. Ne renk istiyorsanız ona göre gıda boyası ekleyin. Ben pembe yapmak için kürdanın ucu ile kırmızı gıda boyası ekledim.  Ele yapışmayan yumuşak kıvamlı bir hamur yapın. Son olarak da hamuru top haline getirin ve üzerine margarin sürün.  Şimdi istediğiniz şekli verebilirsiniz. Ben tamamıyla pastanın üstünü kaplamayı tercih ettim. Üzerini de şekerlemeler ve pasta mumuyla süsledim.  Afiyet Olsun J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder